Wykorzystane materiały pochodzą ze strony Mówię Ci - Pracownia Neurologopedyczna  https://www.facebook.com/2184070495162485/photos/a oraz pomoce logopedyczne dla dzieci – Inez Kijańska http://logopeda-kijanska.pl/pomoce.html?fbclid=IwAR29i_9qY7Fh4sOesgQIWD7J9maccPEktS4IH_yM0rq-2wLrieUhKUrIjfI

Cele:

  • rozumienie mowy i aktywne słuchanie,
  • wnioskowanie,
  • analiza i synteza słuchowa (zdania),
  • utrwalanie samogłosek.

INSTRUKCJA DLA RODZICA

Proponowane materiały zostały podzielone na 3 działy i tak proszę je opracowywać. Zaczynamy od bloku I i przechodzimy do kolejnych wg. podanych niżej wskazówek:

BLOK I: 

POBIERZ TUTAJ 1

POBIERZ TUTAJ 2

POBIERZ TUTAJ 3

POBIERZ TUTAJ 4

POBIERZ TUTAJ 5

Zad.1.

  • Kogo przedstawia ilustracja?
  • Z ilu członków składa się rodzina myszek?

Zad.2. Posłuchaj, jak nazywają się członkowie rodziny i podziel nazwy na sylaby.

Zad.3. Wysłuchaj zdań i połącz myszkę z odpowiednim obrazkiem.

Zad.4. Wysłuchaj zdania i zaznacz pasujące obrazki.

Zad.5. Wysłuchaj zdania i zaznacz pasujące obrazki.

BLOK II:

POBIERZ TUTAJ 1

POBIERZ TUTAJ 2

POBIERZ TUTAJ 3

 

Zad. 1,2,3. Proszę wyciąć dziecku prostokąt z wyrazami (czasowniki – je, pije, myje) i przykleić na 3 osobnych kolorowych kartkach (na środku). Pozostałe części, tj. obrazki porozcinać na pojedyncze kawałki. Czytać dziecku zdanie i czekać, aż ułoży właściwe obrazki:

Zad 1.

  • Mama je banany.
  • Tata je bułkę.
  • Ewa je loda.
  • Kuba je jajko.

Przyklejamy dopiero, gdy wszystkie zdania zostaną ułożone. Zanim dziecko przyklei niech samodzielnie odczyta zdanie obrazkowo – literowe.

Zad.2.

  • Mama pije sok.
  • Tata pije kawę.
  • Ewa pije mleko.
  • Kuba pije wodę.

Zad.3.

  • Mama myje okno.
  • Tata myje auto.
  • Ewa myje buty.
  • Kuba myje zęby.

BLOK III.

POBIERZ TUTAJ 1

POBIERZ TUTAJ 2

 

Zad.1. Wysłuchaj zdań i połącz je z odpowiednim obrazkiem.

Zad.2. (Proszę wyciąć dziecku etykietki z samogłoskami) Odczytaj samogłoski na tabliczkach misiów i wyszukaj identycznych, naklej zgodnie z zapisem.