JĘZYK ANGIELSKI - Tygodniowy plan pracy

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

Tydzień 22.06.2020 r. 26.06.2020 r.

 

Temat: Happy summer holidays!!! – Wesołych wakacji !!!

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

 

  • rozumie zdania formułowane w jęz. angielskim,

  • zapamiętuje nowe wyrazy,

  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

 

SPOSÓB REALIZACJI

ANGIELSKI 22 czerwca mlodsze

SONGS:

https://www.youtube.com/watch?v=fWuiq2tW8LQ

  

https://www.youtube.com/watch?v=IDDot8tBa4Q

 

HOMEWORK

 

  1. Znasz letnie słówka? Poproś kogoś o przeczytanie wyrazów i połącz z właściwym obrazkiem. (Załącznik nr1)

  2. Dla Chętnych* Rozwiąż quiz (Załącznik nr2) Quiz by Żaneta Kucharska.

 

Dziękuję Wam za udział w zajęciach. Życzę powodzenia w kolejnym roku szkolnym

It’s medal for you

medal 22 czerwca

 

JĘZYK ANGIELSKI - Tygodniowy plan pracy

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

Tydzień 15.06.2020 r. 19.06.2020 r.

 

Temat: Summer (vocabulary) – lato (słownictwo).

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

 

  • rozumie zdania formułowane w jęz. angielskim,

  • zapamiętuje nowe wyrazy,

  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

SPOSÓB REALIZACJI

angielski mlodsze2 15 czerwca

angielski mlodsze 3 15 czerwca

angielski mlodsze 5 15 czerwca

angielski mlodsze 7 15 czerwca

 

SONGS:

https://www.youtube.com/watch?v=Z7S2Ay-pDhw

 

 https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

 

MOVIES:

https://www.youtube.com/watch?v=RZO0wcs7HYw

HOMEWORK

 

  1. Przyjrzyj się ilustracji (Załącznik nr ) i zaznacz na niej wskazane obrazki./ Find the same element in the big picture. Circle it.

  2. Opowiedz, co widzisz, a czego nie widzisz na ilustracji/What can you see in the picture? What can’t you see in the picture?

  3. angielski mlodsze 15 czerwca

 

 


JĘZYK ANGIELSKI - Tygodniowy plan pracy

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

Tydzień 08.06.2020 r. 12.06.2020 r.

 

Temat: Let’s go on a picnic. – Idziemy na piknik.

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

 

  • rozumie zdania formułowane w jęz. angielskim,

  • zapamiętuje nowe wyrazy,

  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

 

What do you want to eat on a picnic? – Co chcesz zjeść na pikniku?

I want to eat chicken, apple, etc. on a picnic. – Ja chcę zjeść kurczaka, jabłko, itd. na pikniku.

Źródło ilustracji: https://mapleleaflearning.com/library/were-going-on-a-picnic

 piknik 4 mlodsze 8 czerwca

piknik 5 mlodsze 8 czerwca

piknik 8 mlodsze 8 czerwca

piknik mlodsze 2 8 czerwca

piknik mlodsze 8 czerwca

 

SONGS:

https://www.youtube.com/watch?v=1WNxXjSTQWo&feature=emb_title

https://www.youtube.com/watch?time_continue=70&v=d1bXvUvXqOs&feature=emb_title

MOVIES:

  1. WERSJA ANGIELSKA:

https://www.youtube.com/watch?v=taRrpAfpi6w

 

  1. WERSJA POLSKA:

https://www.youtube.com/watch?v=lOG5I8uksSY

 

  1. https://www.youtube.com/watch?v=njYuIVGL7rY&feature=emb_title

 

HOMEWORK

 Spakuj swój kosz piknikowy, narysuj i pokoloruj te produkty, które chcesz zjeść na pikniku.

  1. angielski mlodsze 8 czerwca

 

 

 


JĘZYK ANGIELSKI - Tygodniowy plan pracy

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

Tydzień 01.06.2020 r. 05.06.2020 r.

 

Temat: Happy Children’s Day.

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

 

  • rozumie zdania formułowane w jęz. angielskim,
  • zapamiętuje nowe wyrazy,
  • zna kolory,
  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

SPOSÓB REALIZACJI

angielski mlodsze 1.06

 

angielski mlodsze3 1.06

angielski mlodsze2 1.06

 

angielski mlodsze 41.06

ZABAWA RUCHOWA

(http://hangielski.blogspot.com/2014/10/toys-toys-toys-kilka-zabaw-jezykowych.html)

Abracadabra, One-two-three!

Now we are teddy bears so walk with me.

 Abracadabra, One-two-three!

Now we are dolls so dance with me.

Abracadabra, One-two-three!

Now we are cars so drive with me.

Abracadabra, One-two-three!

Now we are balls so jump with me

 

SONGS:

https://www.youtube.com/watch?v=BoJBeGUHGv8

 

MOVIE:

https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E

 

HOMEWORK

 

  1. Odgadnij, co jest na obrazku/ Nazwij zabawki z filmiku dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E

  2. Rozwiąż zadanie (Karta aktywnego słuchania w Załącznik nr 1) – obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=Aci9_fxL9WY i przyklej właściwy obrazek.


Tygodniowy plan pracy

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

Tydzień 25.05.2020 r. 29.05.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Happy Mother’s Day.

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

 rozumie zdania formułowane w jęz. angielskim,

zapamiętuje nowe wyrazy,

śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

 

SPOSÓB REALIZACJI

Źródło ilustracji: https://view.genial.ly/5ec11b0e8e243b0d5a334e15/

A

b

SONGS:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=33&v=A014gTIAeng&feature=emb_logo

https://www.youtube.com/watch?v=ujdT1L8UQ9o

 

MOVIE:

https://www.youtube.com/watch?v=fVzWGtzjLj0

 

HOMEWORK

  1. Pokoloruj laurkę dla Mamy , wytnij, pozaginaj wzdłuż przerywanych linii i wręcz Mamusi. POBIERZ

  2. Przetłumacz zdania czytane przez Rodzica:

  • My mom likes pink roses.

(Moja mama lubi różowe róże.)

  • We like eating white chocolate.

(My lubimy jeść białą czekoladę.)

  • Mothers gets flovers and gift.

(Mama dostaje kwiaty i prezent.)

  • I like chocolate cake.

(Ja lubię ciasto czekoladowe.)

  • Mummy, you are my best friend!

(Mamo, jesteś moim najlepszym przyjacielem!)

 

  1. Zadanie dla chętnych: Proszę rozwiązać interaktywny quiz (Załącznik nr 2) z profilu FB ENGLISH INSPIRATION .


 

Tygodniowy plan pracy

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

Tydzień 18.05.2020 r. – 22.05.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Who is who in this family?

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

  • rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje,
  • zapamiętuje nazwy członków rodziny,
  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

 SPOSÓB REALIZACJI

Who is who in this family. – Kto jest kim w rodzinie?

 

Źródło obrazków: https://wikiclipart.com/family-clipart_17746/

babcia i dziadek

brat i siostra

tata i mama

rodzinaa

SONGS:

„The Finger Family”

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=mjFcrv6Lfx8&feature=emb_logo

„Baby Shark”

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=XqZsoesa55w&feature=emb_logo

„Rain Rain Go Away”

https://www.youtube.com/watch?time_continue=35&v=LFrKYjrIDs8&feature=emb_logo

MOVIE: https://www.youtube.com/watch?v=VvrG4JguNQk

 

HOMEWORK

 

  • Proszę przesłuchać piosenki podane w linkach i odegrać scenki ilustrujące tekst.
  • Proszę wydrukować (jeśli istnieje taka możliwość) dziecku ilustrację (Załącznik nr 1), poprosić o ułożenie puzzli i nazwanie członków rodziny Who is who in this family?

 

Więcej pomysłów oraz materiały dla chętnych do bezpłatnego pobrania pod linkiem: https://www.fullofideas.pl/tag/family-rodzina/

 

 

Tygodniowy plan pracy

 

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

 

Tydzień 11.05.2020 r. 15.05.2020 r.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Temat: Feelings and Emotions.

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

  • rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje,
  • zapamiętuje i nazywa emocje bądź wskazuje je na obrazkach,
  • zna odmianę czasownika „to be”,
  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

 

FEELINGS AND EMOTIONS – uczucia i emocje

 Prezentowane grafiki pochodzą z bloga www. janauczycielka.com

 

uczucia maj

uczucia maj2

uczucia maj23

SONG: https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=l4WNrvVjiTw&feature=emb_logo

MOVIE: https://www.youtube.com/watch?v=MW-gEa-Nldg

 

How are you today? Jak się miewasz dzisiaj?

 

By móc odpowiedzieć na to pytanie, należy poznać odmianę czasownika „to be”*** (w Załączniku nr 1.) POBIERZ

 

I am (I’m) happy today. (sad/angry/hungry/sleepy/scared)

 

HOMEWORK

 

  • Obejrzyj film i zaznacz właściwą odpowiedź (obrazek) Załącznik nr 2. POBIERZ

 

  • Czy pamiętasz nasze zajęcie o emocjach, które odbyły się jeszcze w przedszkolu??? To były bardzo wesołe zajęcia. Spójrz na zdjęcie (Załącznik nr 3) POBIERZ i odszukaj roboty, nazwij ich emocje. (poproszę o nagranie filmiku, lub zdjęcia)

Grafiki robotów pochodzą z bloga p. Marii Bursche „Head full of Ideas”

Więcej pomysłów oraz materiały do bezpłatnego pobrania pod linkiem:

https://www.fullofideas.pl/2018/01/how-are-you-robot-materiay-do-druku

 

 

 


Tygodniowy plan pracy

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

Tydzień 04.05.2020 r. – 08.05.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Let’s talk about sports.

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

  • rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje,
  • zapamiętuje i wypowiada nazwy sportów bądź wskazuje je na obrazkach,
  • rozumie znaczenie czasowników love, like, hate,
  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

SPORTS - DYSCYPLINY SPORTOWE

[czyt. sajklin] – kolarstwo

[czyt. dżymnastiks] – gimnastyka

[czyt. tenys] – tenis

Cycling oznacza kolarstwo, ale „riding a bike” – jazdę na rowerze.

7

 

[czyt.: folejbol]– siatkówka

[czyt.: futbol]– piłka nożna / soccer[czyt.: soke] – piłka nożna*

[czyt. basketbol] – koszykówka

777

[czyt. łranin] – bieganie

[czyt. słimin] – pływanie

[czyt. skyn] – jazda na nartach

77777

SONG FOR TODAY:

 

https://www.youtube.com/watch?v=y6Fgdnp55pI

https://www.youtube.com/watch?v=WCYTlVF-djw

 

KOŃCZYMY ZDANIE UŻYWAJĄC NAZWY DYSCYPLINY  TAK  JAK W TABELI:

 

What is your favourite sport? (czyt. Łot is yor fejwrit sport?) – Jaki jest twój ulubiony sport?

My favourite sport is …

What are your favourite sports? – Jakie są twoje ulubione sporty?

My favourite sports are …

What is your brother’s favourite sport?

My brother’s favourite sport is…

Gdy chcemy powiedzieć, że uwielbiamy (love), lubimy (like), nienawidzimy (hate), jakiś sport musimy użyć nazwy sportu w formie wykonywanej czynności.**

Forma ciągła czasownika (-ing) w języku angielskim

Formy ciągłej czasownika (-ing) używamy, gdy występuje on po:

1. czasownikach wyrażających ogólne upodobania, takich jak u nas: love, like, hate,

Przykłady:

I like playing football. / I don’t like playing football.

I hate playing basketball.

I love skiing.

 

My brother likes riding a bike./ He doesn’t like riding a bike.

My brother hates doing gymnastics.

My brother loves playing volleyball.

*football/soccer – oznacza piłkę nożną. Można spotkać obie wersje w zależności od odmiany British English vs American English. W Anglii – football = piłka nożna; w Ameryce – football – to football amerykański; a cocker = piłka nożna (obie gry różnią się zasadami i kształtem piłkiJ )

 ** Na zajęciach dzieci nie uczą się reguł gramatycznych w formie prezentowanych definicji. Wychwytują one różnice w wypowiedziach nauczyciela i lektorów z nagrań. Niestety, obecna sytuacja na to nie pozwala, toteż przedstawiam Państwu wskazówki gramatyczne w celu uproszczenia tematu.

HOMEWORK – Match the word with picture. (Załącznik)

Poproś Mamę lub Tatę o przeczytanie wyrazów, a Ty odszukaj właściwy obrazek.

 

 

Tygodniowy plan pracy

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

tydzień 27.04.2020 r. 30.04.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Jobs  - Zawody

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

  • rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje,

  • zapamiętuje i wypowiada poznane słowa bądź wskazuje je na obrazkach,

  • recytuje wierszyki i rymowanki,

  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

 

 

Today we are talking about jobs. Today (27.04 – the twenty seventh of April) is Vet Day . In 04.05 (the fourth of May) is Fire Fighter Day.

What do you want to be? – Kim chcesz zostać?

I want to be a doctor, etc. – Ja chcę zostać lekarzem. Etc.

lekarz wterynarz

pielegniarka

straza

SONG FOR TODAY:

https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU

Dla zainteresowanych, więcej materiałów (nazw zawodów):

MOVIE:

https://www.youtube.com/watch?v=T1oAVI2Bn44

https://www.youtube.com/watch?v=CaiXVuRENYY

SONG:

https://www.youtube.com/watch?v=wKfrbnRRD-k

HOMEWORK – PRACA DOMOWA

Narysuj odpowiedź na pytanie (poproś mamę lub tatę o pomoc w narysowaniu lub wydrukowaniu obrazka – pokoloruj samodzielnie).

What do you want to be? – Kim chcesz zostać?


Tygodniowy plan pracy

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

tydzień 20.04.2020 r. 24.04.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Earth Day – Dzień Ziemi

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

  • rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje,

  • zapamiętuje i wypowiada poznane słowa bądź wskazuje je na obrazkach,

  • rozumie potrzebę „going green”,

  • recytuje wierszyki i rymowanki,

  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

 

SŁOWNICTWO/ZWROTY

segregacja

segregacja2

segregacja3

SONG:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Q53kNmxTgPw

 

https://www.youtube.com/watch?v=TDL3xOEjAe8

 

MOVIE:

 

https://www.youtube.com/watch?v=6jQ7y_qQYUA

 

https://www.youtube.com/watch?v=Kz1YnhCxaso

 

ZRÓBMY POKAZ TALENTÓW Z OKAZJI DNIA ZIEMI!!!

(Proszę o zdjęcia bądź nagrania)

 

Proszę o wybór 1 (lub wielu) spośród proponowanych form aktywności i wykonanie popisu umiejętności:

 

  1. Zainspiruj się piosenkami, filmikami i wykonaj rodzinny plakat

            „We must take care of Earth!” (Musimy dbać o Ziemię!)

  1. Zatańcz/Zaśpiewaj jedną z prezentowanych piosenek.

  2. Naucz się wierszyka/wierszyków na pamięć (teksty w załączniku). POBIERZ

 

 


Tygodniowy plan pracy

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

tydzień 14.04.2020 r. 17.04.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: I can swim, dance, jump…

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

  • rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje,

  • zapamiętuje i wypowiada poznane słowa bądź wskazuje je na obrazkach,

  • rozumie znaczenie czasownika can,

  • recytuje wierszyki i rymowanki,

  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

 

  1. Piosenka na powitanie: „Hello everyone” (link https://www.youtube.com/watch?v=A1_QLfKg_iw

  2. Powtórzenie materiału znanego dzieciom:

*najprostszy zapis wymowy, nie zapis fonetyczny!!!

Listen and do: /posłuchaj i zrób:

  • Sit down – usiądź

  • Stand up – wstań

  • Clap your hands – klaszcz

  • Rub your tummy (czyt. rab jour tammi) – głaszcz się po brzuchu

  • Touch your nose - dotknij swój nos

  • Touch your ears (czyt. tacz jour irs) – dotknij swoje uszy

  • Touch your leg – dotknij swoją nogę

CZĘŚĆ GŁÓWNA:

  1. Today we are talkig about action verbs – what can/can’t you do?

(Dziś mówimy o czynnościach – co umiesz/nie umiesz robić?).

  1. Look at my pictures and repeat: Spójrz na obrazki i powtarzaj:

czynnosci1

CAN/ CAN’T – móc, umieć, potrafić/nie móc, nie umieć, nie potrafić

Can you dance? – potrafisz tańczyć? Yes. I, can./ No. I, can’t.

Can you sing? – potrafisz spiewać? Yes. I, can./ No. I, can’t.

Can you fly? – potrafisz latać? Yes. I, can./ No. I, can’t.

Can you jump? – potrafisz skakać? Yes. I, can./ No. I, can’t.

 czynnosci2

Can you swim? – potrafisz pływać? Yes. I, can./ No. I, can’t.

Can you climb? –potrafisz się wspinać? Yes. I, can./ No. I, can’t.

Can you run? – potrafisz biegać? Yes. I, can./ No. I, can’t.

Can you stamp – potrafisz tupać? Yes. I, can./ No. I, can’t.

 

  1. Listen the song “Yes, I can. Animal song for Children” (link:

https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo&feature=emb_rel_pause

  1. Zabawa ruchowa z pokazywaniem. Rodzic zadaje dziecku pytania j.w. Dziecko odpowiada, pokazując odpowiednie ruchy.

Can you jump? Dziecko podskakuje. Etc.

 

  1. HOMEWORK – Watch a movie and point the correct answer (picture).

(obejrzyj film i wskaż poprawną odpowiedź (zaznacz właściwy obrazek)

Karta z obrazkami poniżej. POBIERZ

Filmik znajduje się po linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=jANerjPKC9E

  1. Zakończenie:

Rymowanka, którą zawsze mówimy i pokazujemy palcem wskazującym na niewidzialny zegarek na naszej rączce:

It’s time to say goodbye,

It’s time to say goodbye,

Goodbye, goodbye, see you soon.


Tygodniowy plan pracy

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

tydzień 06.04.2020 r. – 10.04.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

KONTAKT:

Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Messenger dyżur codziennie 10.00 – 12.00 , lecz zapraszam do kontaktu również w godzinach dogodnych dla Państwa.

Temat: Easter eggs hunt – Poszukiwanie pisanek.

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

  • rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje,
  • zna tradycje i zwyczaje obowiązujące w krajach anglojęzycznych,
  • zapamiętuje i wypowiada poznane słowa bądź wskazuje je na obrazkach,
  • recytuje wierszyki i rymowanki,
  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

 

 

We will repeat the words from previous classes.

 (Powtórzymy słówka z poprzednich zajęć)

*najprostszy zapis wymowy , nie zapis fonetyczny!!!

spring (czyt. spłrink) - wiosna

a bird (czyt. e  bert)/ blue bird (czyt. bluu bert) – ptak/ niebieski ptak

a bee (czyt. e bii) – pszczoła

a ladybuk (czyt. e lejdi bok) – biedronka

a butterfly (czyt. e baterflaj) – motyl

a frog (czyt. e fłrok) – żaba

a mosquito (czyt. e meskitou) - komar

  • Today we are talkig about Easter in Great Britain.

             (Dziś mówimy o Wielkanocy w Wielkiej Brytanii).

CZĘŚĆ GŁÓWNA: EASTER in Great Britain *

*Chętni rodzice mogą odczytać dzieciom ciekawostki, dotyczące świąt:

Pochodzenie nazwy Easter:
Brytyjskie święto Wielkanocy (Easter) swoją nazwę zawdzięcza anglosaskiej bogini wiosny Eostre, symbolu narodzin, szczęścia. Święto na cześć bogini Eostre w krajach celtyckich wiązało się z obrządkiem pożegnania zimy i przywitania wiosny. Od wieków zwierzęciem reprezentującym boginię jest zając, kojarzony z wiosną i urodzajem.

wiosna

Tradycje wielkanocne:
Pace eggs/paste eggs to jajka ugotowane na twardo we wzorzystej skorupce. Nazwa pochodzi od Pesach (Pascha).
Egg rolling czyli toczenie jaj. Grę wygrywa osoba, której jajko sturla się z górki najszybciej bez stłuczenia skorupki albo które rozbije się jako ostatnie.
Egg Jarping/Egg Tapping czyli tłuczenie skorupek. Gracze stukają jajkami jajka swoich przeciwników tak, aby pękła skorupka. Wygrywa osoba, której jajko ocalało.
Egg hunt czyli polowanie na jajka. Rankiem w Niedzielę Wielkanocną dzieci szukają czekoladowych jajek schowanych przez rodziców w ogrodzie. Wygrywa dziecko, któremu uda się znaleźć najwięcej łakoci.

Wprowadzenie nowych słówek za pomocą flashcards p. Marleny Kubelczuk:

 

slowka

slowka2

  • Zabawa „Guess the picture” – Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z Wielkanocą. Mówimy: Show me a yellow chick. (pokaż mi żółtego kurczaczka), albo: Show me a white lamb. (pokaż mi białego baranka) , Show me easter egg, easter bunny, catkin, basket.

Zadaniem dzieci jest wskazanie konkretnego obrazka.

  • Listen the song “My pretty Easter Basket” (link: https://www.youtube.com/watch?v=85iD8QA9X_M&feature=emb_logo )
  • Zabawa „Easter eggs hunt” - Poszukiwanie pisanek. Rodzic chowa w mieszkaniu 10 szt. ozdobnych jaj (lub ilustracje narysowanych pisanek). Dziecko w tym czasie ma zamknięte oczy i liczy do 10 (po ang.). Gdy skończy liczyć, zaczyna szukać jajek (rodzic może podpowiadać dziecku ciepło – it’s warm-gdy jest ono blisko jajka; zimno – it’s cold –gdy jest daleko. W pewnym momencie Rodzic może powiedzieć: You have to find 5 more easter eggs. (Masz do znalezienia jeszcze 5 jajek.)
  • HOMEWORK Draw mi your easter eggs - Narysuj mi swoje pisankiJ
  • Zakończenie

Rymowanka, którą zawsze mówimy i pokazujemy palcem wskazującym na niewidzialny zegarek na naszej rączce:

It’s time to say goodbye,

It’s time to say goodbye,

Goodbye, goodbye, see you soon.

 

 

 

 

 


Tygodniowy plan pracy - opracowała Pani Ilona Pietrucha

 

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

 

tydzień 30.03.2020 r. 03.04.2020 r.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Temat: Spring is here

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

  • rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje,
  • zapamiętuje i wypowiada poznane słowa bądź wskazuje je na obrazkach,
  • recytuje wierszyki i rymowanki,
  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

 

We will repeat the words from previous classes.

 (Powtórzymy słówka z poprzednich zajęć)

*najprostszy zapis wymowy , nie zapis fonetyczny!!!

a cat ( czyt. e ket) – kot

a dog (czyt. e dok) – pies

a bird (czyt.e  birt)  - ptak

a parrot(czyt. e perot) - papuga

a fish (czyt. e fisz) – rybka                  

a rabbit (czyt. e łrabbit) – królik

a guinea pig (czyt. e głinea pig) – świnka morska

a mouse (czyt. e maus) – mysz

Today we are talkig about spring. Spring is the new season.

 (Dziś mówimy o wiośnie. Wiosna jest nową porą roku.).

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA: SPRING IS HERE – wiosna jest tutaj.

  • How do I know it’s spring???

(Skąd wiem, że jest wiosna???)

Listen the song and tell me please, how do I know it’s spring?

(Posłuchaj piosenki i powiedz mi proszę, skąd wiem, że jest wiosna?

Wprowadzenie nowych słówek za pomocą nagrania piosenki „Spring is here” (link https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU ) oraz flashcards p. Justyny Wojciechowskiej z FB janauczycielka.

a bird (czyt. e  bert)/ blue bird (czyt. bluu bert) – ptak/ niebieski ptak

a bee (czyt. e bii) – pszczoła

a ladybuk (czyt. e lejdi bok) – biedronka

a butterfly (czyt. e baterflaj) – motyl

a frog (czyt. e fłrok) – żaba

a mosquito (czyt. e meskitou) - komar

 

  • Zabawa w odpowiadanie „Wiem, że jest wiosna, ponieważ widziałem …”

Rodzic mówi początek zdania - I know  it’s spring, because I saw a… (rodzic pokazuje obrazki, dziecko nazywa)  blue bird, etc. DO POBRANIA 

Przechwytywanie

2

3

4

5

6

  • Zabawa „Show me a bee, a blue bird, a frog, etc.”

Zabawa Pokaż mi pszczołę, niebieskiego ptaka, żabę, etc.” Na dywanie rozkładamy ilustracje do omawianych słówek i włączamy podkład muzyczny. Dziecko tańczy w rytm muzyki, lecz na przerwę w muzyce, Rodzic mówi „Show me a ladybug,” etc. Zadaniem dziecka jest stanąć na kartoniku z właściwym zwierzęciem (tu: na biedronce). Prosimy dziecko, aby powtórzyło słówko po ang. LADYBUG. Lejdi bok

  • Colour the picture – pokoloruj obrazek (wybrany przez dziecko) w Załączniku kolorowanki z bloga nauczycielkaangieskiego.
  • Zakończenie

Rymowanka, którą zawsze mówimy i pokazujemy palcem wskazującym na niewidzialny zegarek na naszej rączce:

It’s time to say goodbye,

It’s time to say goodbye,

Goodbye, goodbye, see you soon.

 

DO POBRANIA

KOLOROWANKA 1

KOLOROWANKA 2

KOLOROWANKA 3

 

UWAGA !!!

Proszę Rodziców, by włączać dzieciom nagrania piosenek oraz powtarzać wprowadzane słownictwo. Pozyskanie teraz, w dzieciństwie bogatego zasobu leksykalnego, poskutkuje w przyszłości łatwością w rozumieniu zdań i całych tekstów. Nie wątpię, że już teraz dzieci potrafią powiedzieć Państwu czego dotyczy dana piosenka czy wierszyk. Liczę na informację zwrotną w postaci prac dzieci. Pozdrawiam, Ilona Pietrucha

Zainteresowanych Państwa zapraszam po więcej materiałów bądź informacji i wskazówek.

Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Messenger dyżur codziennie 10.00 – 12.00 , lecz zapraszam do kontaktu również w godzinach dogodnych dla Państwa.

PROPOZYCJE DO PRACY W DOMU

 tydzień 23 – 27 marca 2020 roku

GRUPA: ZAJĄCZKI, SÓWKI, MOTYLKI

Dyżur  Ilona Pietrucha: codziennie godz. 10.00 – 12.00

           Kontakt – Messenger

 

Temat: MY PETS.

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

  • rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje,
  • rozumie poznane słowa,
  • recytuje wierszyki i rymowanki,
  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego.

We will repeat the words from previous classes.

(Powtórzymy słówka z poprzednich zajęć)

*najprostszy zapis wymowy, nie zapis fonetyczny!!!

horse /hors

dack/ dak

sheep/ szip

pig/ pig

turkey/ tarki

lion/lajon

tiger/tajger

elephant/elefant

girapffe/dżirapf

kangaroo/kangaru

zebra/z i bra

monkey

koń      

kaczka

owca

świnia

indyk

lew

tygrys

słoń

żyrafa

kangur

zebra

małpa

Today we are talkig about pets.

(Dziś mówimy o zwierzętach domowych)

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA: PETS – zwierzęta domowe

  • Wprowadzenie nowych słówek za pomocą flashcards z bloga p. Marleny Kubelczuk nauczycielkaangielskiego.pl

a cat ( czyt. e ket) – kot

a dog (czyt. e dok) – pies

a bird (czyt.e  birt)  - ptak

a parrot(czyt. e perot) - papuga

a fish (czyt. e fisz) – rybka                  

a rabbit (czyt. e łrabbit) – królik

a guinea pig (czyt. e głinea pik) – świnka morska

  • Zabawa w powtarzanie słówek i pokazywanie obrazków 

Please, Tell with me …

cat

dog

fish

guinea pig

parrot

rabbit

  • Zabawa What is missig?

Rodzic zakrywa jeden z obrazków i zadaje pytanie, zadaniem dziecka jest odgadnąć, którego zwierzątka brakuje i nazwać je.

What pet is missing?A cat is missing.  etc.

  • Zakończenie

Rymowanka, którą zawsze mówimy i pokazujemy palcem wskazującym na niewidzialny zegarek na naszej rączce:

It’s time to say goodbye,

It’s time to say goodbye,

Goodbye, goodbye, see you soon.

Dla chętnych Rodziców, którzy mogą wydrukować i przeczytać dziecku wyrazy, zachęcam do wykonania karty pracy autorstwa p. Marleny Kubelczuk.

1