Wykorzystane materiały pochodzą ze strony Mówię Ci - Pracownia Neurologopedyczna https://www.facebook.com/2184070495162485/photos/a oraz pomoce logopedyczne dla dzieci – Inez Kijańska http://logopeda-kijanska.pl/pomoce.html?fbclid=IwAR29i_9qY7Fh4sOesgQIWD7J9maccPEktS4IH_yM0rq-2wLrieUhKUrIjfI
Cele:
- rozumienie mowy i aktywne słuchanie,
- wnioskowanie,
- analiza i synteza słuchowa (zdania),
- utrwalanie samogłosek.
INSTRUKCJA DLA RODZICA
Proponowane materiały zostały podzielone na 3 działy i tak proszę je opracowywać. Zaczynamy od bloku I i przechodzimy do kolejnych wg. podanych niżej wskazówek:
BLOK I:
Zad.1.
- Kogo przedstawia ilustracja?
- Z ilu członków składa się rodzina myszek?
Zad.2. Posłuchaj, jak nazywają się członkowie rodziny i podziel nazwy na sylaby.
Zad.3. Wysłuchaj zdań i połącz myszkę z odpowiednim obrazkiem.
Zad.4. Wysłuchaj zdania i zaznacz pasujące obrazki.
Zad.5. Wysłuchaj zdania i zaznacz pasujące obrazki.
BLOK II:
Zad. 1,2,3. Proszę wyciąć dziecku prostokąt z wyrazami (czasowniki – je, pije, myje) i przykleić na 3 osobnych kolorowych kartkach (na środku). Pozostałe części, tj. obrazki porozcinać na pojedyncze kawałki. Czytać dziecku zdanie i czekać, aż ułoży właściwe obrazki:
Zad 1.
- Mama je banany.
- Tata je bułkę.
- Ewa je loda.
- Kuba je jajko.
Przyklejamy dopiero, gdy wszystkie zdania zostaną ułożone. Zanim dziecko przyklei niech samodzielnie odczyta zdanie obrazkowo – literowe.
Zad.2.
- Mama pije sok.
- Tata pije kawę.
- Ewa pije mleko.
- Kuba pije wodę.
Zad.3.
- Mama myje okno.
- Tata myje auto.
- Ewa myje buty.
- Kuba myje zęby.
BLOK III.
Zad.1. Wysłuchaj zdań i połącz je z odpowiednim obrazkiem.
Zad.2. (Proszę wyciąć dziecku etykietki z samogłoskami) Odczytaj samogłoski na tabliczkach misiów i wyszukaj identycznych, naklej zgodnie z zapisem.