wychowawcy: pani Julita Jabłońska

pedagog specjalny pani Ewa Grodzka

pomoc nauczyciela pani Marta Zawadzka

 

Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 22 - 26 czerwca 2020 roku

Temat kompleksowy: Pożegnania nadszedł czas

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- słucha wiersza z uwagą

- odpowiada na pytania dotyczące wiersza

- wykonuje pracę plastyczną

- wypowiada się na temat pociągów

- opowiada gdzie chce jechać na wakacje

- zna nazwy i kształty figur geometrycznych

- wie, że aby pojechać pociągiem należy mieć bilet

- wykonuje plecak z papieru kolorowego

- wie co należy z sobą zabrać na wycieczkę

- zapoznaje się z piosenką ,,Rodzinna wycieczka”

- naśladuje wybrany przez siebie środek transportu

- wykonuje czapkę piracką

KALENDARZ POGODY

Dziecko zakłada swój własny kalendarz pogody, codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Opowiedz o tym, jaką dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno?

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Informacje dla rodzica: Wysłuchajcie wiersza D. Wawiłow ,,Morze”

https://www.youtube.com/watch?v=rjxL_U_boqQ

Następnie wykonajcie malowany zamek z piasku wg. Instrukcji z filmu bądź morze w słoiku wg instrukcji z poniższego filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=fqj0aWhJVtg

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś przypominamy sobie kolory oraz nazwy figur geometrycznych.

Dziecko wykonuje żaglówki z figur geometrycznych.

Następnie wykonuje czapki pirackie dla siebie i taty z okazji Dnia taty.

pirat sowki

Możecie również z rodzeństwem lub rodzicami zbudować swój własny statek piracki i pobawić się w piratów.

MOWA ( ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiaj wybieramy się w podróż pociągiem, aby wyruszyć w drogę, należy mieć bilet.

Wycinamy z papieru małe prostokąty, które będą służyły jako bilet na pociąg oraz bilety do miejsc, które chcecie zwiedzić np. bilet do teatru, muzeum, kina, wesołego miasteczka.

Dzieci opowiadają o swoich wakacyjnych planach. Gdzie chcą jechać i co zamierzają robić?

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE ( CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś pakujemy plecak na wakacyjny wyjazd. Dzieci wykonują kolorowe plecaki z papieru. Następnie wkładają do nich obrazki z rzeczami niezbędnymi podczas wakacyjnej wycieczki.

plecak sowki

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Informacje dla Rodzica: Zapoznanie z piosenką

,, Rodzinna wycieczka” https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

Zabawa ruchowa: ,,Poruszam się jak” – dziecko porusza się jak wybrany przez niego środek transportu np. samochód, samolot, pociąg Zadaniem rodzica jest odgadnąć jaki środek transportu przedstawia dziecko.

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.

Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 15 - 19 czerwca 2020 roku

Temat kompleksowy: Bezpieczne wakacje

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- wie jak należy się zachowywać podczas wycieczki w góry

- wie co należy z sobą zabrać na wycieczkę w góry

- wie że należy chodzić wyznaczonymi szlakami

- wie jak należy zachowywać się bezpiecznie nad wodą

- wie że nie wolno przebywać nad wodą bez opieki osoby dorosłej

- zna zasady bezpieczeństwa

- zna numery alarmowe

- utrwala zdobyte informacje podczas zabawy

- wykonuje prace plastyczną na temat ,,Bezpiecznych wakacji”

- zapoznaje się z piosenką Zozi ,,Bezpieczne wakacje”

- Wie jak wyglądają i czego dotyczą wybrane znaki zakazu dotyczące bezpieczeństwa podczas wypoczynku w górach czy nad morzem

KALENDARZ POGODY

Dziecko zakłada swój własny kalendarz pogody, codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Opowiedz o tym, jaką dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno?

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Informacje dla rodzica: Dziś porozmawiamy sobie o zachowaniu bezpieczeństwa podczas wycieczki w góry.

Zadanie dla dziecka: Na początek obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Następnie odpowiedzcie na pytania:

Gdzie wybrali się Tiszi, Taszi i Obaki?

O czym należy pamiętać wybierając się na górską wycieczkę?

Co należy z sobą zabrać?

Dlaczego w górach należy chodzić po wyznaczonych ścieżkach?

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś przypominamy i utrwalamy figury geometryczne.

Zadanie dla dziecka:

Malujemy dziś farbami na folii sterczowej kolorowe figury geometryczne. Przypominamy sobie przy tym nazwy kolorów. Następnie wybieramy się na wycieczkę po domu i odszukujemy przedmioty o kształtach przypominających namalowane figury.

MOWA ( ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś mówimy o zachowaniu bezpieczeństwa podczas pobytu nad wodą.

Zadanie dla dziecka: Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Następnie odpowiedz ,, W jaki sposób należy dbać o bezpieczeństwo podczas pobytu nad wodą?

Dlaczego nie wolno chodzić samemu nad wodę?

W jaki sposób Ty przygotowujesz się kiedy wybierasz się nad morze, jezioro?

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE ( CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: Praca plastyczna pt. ,,Bezpieczne wakacje” Atrybuty bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku.

sowki 15 czerwca

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Informacje dla Rodzica: Zapoznanie się z piosenką Zozi ,,Bezpieczne wakacje” https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

Przypominamy jak zadbać o bezpieczeństwo

https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug

Zapoznajemy się z tabliczkami zakazu, które możemy spotkać podczas wakacji.

znaki 15 czerwca

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.


Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 08 - 12 czerwca 2020 roku

Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- odpowiada na pytania dotyczące bajki

- wie, co to jest zamek i jak wygląda

- porównuje i przelicza muszelki, kamyki

- wie, co to są bezpieczne wakacje

- wie, jak należy zadbać o bezpieczeństwo podczas wakacji

- zna i wymienia zagrożenia wynikające z przebywania w różnych środowiskach ( woda, góry)

- słucha z uwagą wiersza

- odpowiada na pytanie dotyczące wiersza

- wykonuje pracę plastyczną

- zapoznaje się z piosenką ,,Plecak, torba i walizka”

- wykonuje przy pomocy rodzica ,,Deser lodowy”

 

KALENDARZ POGODY

Dziecko zakłada swój własny kalendarz pogody, codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Opowiedz o tym, jaką dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno?

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś oglądamy bajkę pt. ,,Bing Zamek z piasku”

https://www.youtube.com/watch?v=wA6SDOxGnA4

Następnie dziecko odpowiada na pytania:

- Co Bing i przyjaciele wybudowali?

- Co musi mieć każdy zamek?

- Co się stało z zamkiem Bing?

Zadanie nr 1 Dziecko wypowiada się na temat budowy zamku. Określa, jakie przedmioty będą mu potrzebne do budowania, następnie buduje swój wymarzony zamek z piasku.

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś liczymy, przeliczamy, porównujemy.

Zadanie nr 1 rozkładamy dziecku muszelki, mówiąc że pochodzą one znad morza. Dzieci opisują wygląd muszelek, następnie układają przeliczają. Jeśli nie mamy muszelek mogą być kamyczki.

MOWA ( ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica: Wysłuchanie wiersza ,,Bezpieczne wakacje” B. Szelągowskiej

( film z nagraniem prześle wychowawca)

Dziecko wypowiada się na temat ,,Co to są bezpieczne wakacje?”

Następnie rysuje obrazek przedstawiający ,,Przestrzeganie bezpieczeństwa podczas wakacyjnych zabaw”

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE ( CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiejszym zadaniem jest wykonanie ,,Akwarium”

Przykładowa praca poniżej.

sowki akwarium 8 czerwca

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Informacje dla Rodzica: Zapoznanie się z piosenką ,,Plecak, torba i walizka”

https://www.youtube.com/watch?v=gJ3SMrA-qys&list=PL7OVl7WqJXQKtWuSVoJg4Hhke1dsdjOEe&index=3

Zadanie z rodzicem: Wspólne przyrządzanie deseru lodowego.

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.

Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 01 - 05 czerwca 2020 roku

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni

 

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- kreśli kształt koła i ozdabia je według własnego pomysłu

- określa wielkość piłek, porównuje je

- potrafi określić, do jakiej gry jest dana piłka

- ogląda świat przez kolorową folię, określa przy tym kolory

- eksperymentuje podczas obserwacji otoczenia

- potrafi wypowiedzieć się, w co lubi się bawić

- opowiada o swojej zabawce marzeń

- wykonuje swoja ulubiona zabawkę

- opowiada o zabawce, którą wykonało

- wymyśla sobie zabawy, bawi się samodzielnie

- słucha piosenki Dj Miki ,,Rowerek”

KALENDARZ POGODY

Dziecko zakłada swój własny kalendarz pogody, codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Opowiedz o tym, jaką dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno?

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

1 czerwiec ,,Dzień dziecka” - zabawy dowolne

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica: ,,Zabawy z piłką”

Oglądamy różne piłki różnej wielkości i koloru, porównujemy. Dziecko określa, która piłka służy, do której gry.

Zadanie nr 1. Ćwiczenia grafomotoryczne ,,Koła”

Dziecko obrysowywuje kształt koła na kartce następnie dekoruje w wybrany przez siebie sposób.

MOWA ( ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś bawimy się kolorami.

Zadanie nr 1 Eksperyment z kolorami

,,Świat widziany przez różową szybkę” - Dzieci oglądają świat przez różne filtry: szkła okularów przeciw słonecznych, kolorowe folie i mówią, jak zmieniają się kolory.

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE ( CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: Praca plastyczna

,,Moja wymarzona zabawka” - dziecko przy pomocy rodzica tworzy swoją wymarzoną zabawkę np. z pudełek, folii, kartek, tektury, farb

Następnie dziecko opisuje swoją zabawkę: Co to jest za zabawka, jak należy się nią bawić, do czego służy?

Przygotowaną zabawkę należy jakoś nazwać.

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Informacje dla Rodzica: Zabawy ruchowe przy piosence

Dj Miki ,,Rowerek” https://www.youtube.com/watch?v=YCxMiwujDug&list=PL0MEwaem1kIJN39fVxgCazVRMQp2Mc6uD&index=11

Nagrywamy krótkie filmiki podczas Waszych ulubionych zabaw w ogrodzie np. na huśtawce, trampolinie, jazda na rolkach, na rowerze, zabawy w piaskownicy.

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.

Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 25 - 29 maja 2020 roku

Temat kompleksowy: Święto rodziców

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- Słucha uważnie wiersza

- Ogląda zdjęcia i albumy rodzinne

- Wie, co to rodzina i kto wchodzi w jej skład

- Tańczy na gazecie, tak by z niej nie spaść

- Opisuje przedmioty z użyciem słów mały, duży, okrągły, kwadratowy, trójkątny, owalny

- Wspólnie z mamą przyrządza deser

- Nazywa i liczy członków swojej rodziny

- Wymienia zawody swoich rodziców

- Wykonuje portret mamy

- Tańczy przy muzyce

- Zapamiętuje refren piosenki

KALENDARZ POGODY

Dziecko zakłada swój własny kalendarz pogody, codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Opowiedz o tym, jaką dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno?

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiaj dzieci zapoznają się z wierszem B. Szelągowskiej ,,Moja rodzina”

Dziecko próbuje nauczyć się wiersza na pamięć.

Piękny uśmiech, dobre serce;

Wszystko umie zrobić sama.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!

Zawsze chętnie mi pomagasz,

Kiedy jesteś obok, tato.

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to!

Dom to miejsce wyjątkowe.

Może być na końcu świata!

Najważniejsza jest rodzina,

Czyli mama, ja i tata!

Zadanie nr 2

Wspólne oglądanie zdjęć i albumów rodzinnych. Rodzice opowiadają dzieciom zabawne historie, w czasie, których zostały zrobione zdjęcia.

Zadanie nr 3

Zabawa muzyczno - ruchowa ,, Taniec na gazetach”

Rodzic i dziecko próbują wspólnie tańczyć na gazecie.

Na początku zaczynamy od gazety rozłożonej i co chwilę gazetę składamy w coraz mniejszy kawałek.

W tańcu chodzi o to, żeby jak najdłużej utrzymać się na gazecie.

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiaj porównujemy wysokości, rozmiary, kształty, objętości podczas wspólnego gotowania lub pieczenia z mamą

Z okazji Dnia Mamy przygotujcie wraz ze swoimi dziećmi jakiś deser, ciasto czy danie. Pamiętając w trakcie o przypomnieniu np. kolorów owoców, ich kształtów czy wadze.

MOWA ( ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiaj moi drodzy porozmawiamy o rodzinie.

Dzieci rysują portret swojej rodziny. Następnie omawiają, co i kogo narysowały. Opowiadają, czym zajmują się ich najbliżsi, co lubią robić w wolnym czasie. Jak najchętniej spędzają wspólny czas.

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE ( CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiejszą pracą plastyczną jest ,,Portret Mamy”

Do wykonania portretu wykorzystajcie jak największej ilości rzeczy np. farba, wełna, guziki, kasza, makaron, ryż

buzia sowki 25.05

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Informacje dla Rodzica: Dziś zapoznajemy piosenkę Majki Jeżowskiej ,, A ja wolę moją mamę”

Dziecko uczy się zwrotki piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=6ijHIMDp1N8

Zabawa ruchowa ,,Razem jest weselej” Zabawa dla mamy i dziecka. Podczas słuchania nagrania dziecko wraz z mamą, tańczy, podskakuje, kiedy muzyka przestaje grać zatrzymują się i robią ,,Lustrzane odbicie” Stoją w takiej samej pozie naprzeciw siebie.

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.

Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 18 - 22 maja 2020 roku

Temat kompleksowy: Nasze emocje

 

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- słucha wiersza z uwagą

- odpowiada na pytania do wiersza

- uczy się rymowanki na pamięć

- rozpoznaje emocje

- wie co to jest strach, lęk, radość, smutek, złość, zazdrość

- umie pokazać mimika twarzy dana emocję

- segreguje buźki z emocjami i przelicza

- rysuje portret Króla z wiersza D. Wawiłow ,,Król”

- wykonuje pracę plastyczną

- śpiewa piosenką pt. ,,Nasze emocje”

- reaguje ruchem, gestem, mimiką na dana emocję

- zna kolory

KALENDARZ POGODY

Dziecko zakłada swój własny kalendarz pogody, codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Opowiedz o tym, jaką dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno?

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś posłuchamy wiersza T.Ross ,,Co to są emocje”

 

Co to są emocje chyba

Nikt z was nie ma wątpliwości;

Ktoś się boi wieloryba,

Ktoś się cieszy, że ma gości.

 

Komuś żal jest kogoś wielce,

A ktoś kogoś bardzo lubi,

Ktoś zazdrości ładnej Elce,

Ktoś się złości, ktoś się czubi.

 

Ktoś się smuci wciąż bez końca,

Ktoś zachwyca się gwiazdami,

Ktoś podziwia zachód słońca,

Ktoś się wzrusza nad książkami.

 

Ktoś pomarzyć lubi sobie,

Ktoś się wciąż na kogoś gniewa,

Ktoś sam sobie rzepkę skrobie,

Ktoś ze szczęścia głośno śpiewa…

 

Ktoś ma pewność, a ktoś wątpi,

Rozczulają kogoś ptaszki,

Ktoś się martwi tym szalenie,

Że miś nie zjadł dzisiaj kaszki.

 

I rzecz ważna, najważniejsza,

Chcę, żebyście to wiedzieli;

Bez emocji to by ludzie

Kochać siebie nie umieli.

 

I ja też z emocji dyszę,

W strasznych nerwach jestem cały,

Czy wierszyki, które piszę,

Będą wam się podobały?

 

Zadanie nr 1

Podaj nazwy emocji wymienionych w wierszu?

 

Zadanie nr 2

Naucz się fragmentu wiersza.

 

,,I rzecz ważna, najważniejsza,

Chcę, żebyście to wiedzieli:

Bez emocji to by ludzie

Kochać siebie nie umieli.”

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś wprowadzamy dziecko w świat emocji.

Zabawa kostką mimiczną.

Oglądanie kostki mimicznej, nazywanie uczuć przedstawionych na obrazkach buź dzieci ( złość, radość, zazdrość, wstyd, smutek, strach)

Dziecko określa jak się zachowujemy

- kiedy się smucimy

- kiedy się złościmy

- kiedy się boimy

- kiedy się wstydzimy

- kiedy zazdrościmy

- kiedy się cieszymy

Następnie dziecko może pokazać poprzez mimikę twarzy, gest, ruch emocje, które są umieszczone na kostce.

 

Zadanie 2

Rysujemy buźki z emocjami, bądź wykorzystujemy te, które mamy w kartach pracy.

Dziecko segreguje buźki i przelicza ile ma buziek danej emocji.

MOWA ( ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś rozmawiamy o lękach dzieci.

Rodzic zaczyna rozmowę i mówi np:

,,Boję się węży, ponieważ mogą mnie ukąsić”.

Następnie dziecko mówi dokańcza zdanie ,,Boję się … i mówi dlaczego”?

 

Następnie dzieci próbują wyjaśnić powiedzenia:

- Strach ma wielkie oczy.

- Strachy na Lachy.

- Nie bój żaby.

- Nie taki diabeł straszny jak go malują.

 

Kolejnym zadaniem jest rysowanie portretu króla z wiersza D. Wawiłow ,,Król”. Film z nagraniem prześle wychowawca.

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE ( CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś mówimy o smutku.

Dzieci odpowiadają na pytanie ,,Do czego nam potrzebny jest smutek?

Dzisiejszym zadaniem jest wykonanie cudaczka rozśmieszaczka z rolki od papieru toaletowego.

 uczucia sowek

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Informacje dla Rodzica: Dzieci zapoznają się z piosenką

,,Nasze emocje” https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4

 

Zabawa ,,Kolory a emocje”

Rodzic ma cztery wstążki lub paski bibuły czy papieru w kolorach: czarnym, czerwonym, ciemnoniebieskim i różowym.

Pokazuje wstążki w różnej kolejności, a dziecko ruchem, gestem, mimiką twarzy przedstawia emocję przypisaną danemu kolorowi.

 

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.

 

 

Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 11 - 15 maja 2020 roku

Temat kompleksowy: Łąka w maju

 

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- potrafi wymienić mieszkańców łąk

- zna kolory tęczy

- przelicza

- porównuje ilość wody w butelkach

- wie, kiedy powstaje tęcza

- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania

- śpiewa refren piosenki ,,Mała biedroneczka”

- wie jak wygląda biedronka

- nazywa kwiaty rosnące na łące

- liczy elementy, zaznacza liczbę elementów za pomocą kropek

- wykonuje ćwiczenia ruchowe

- wykonuje prace plastyczną

KALENDARZ POGODY

Dziecko zakłada swój własny kalendarz pogody, codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Opowiedz o tym, jaką dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno?

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Instrukcja dla Rodzica: Słuchamy wiersza B.Szelągowskiej ,,Tęczowa łąka”

 

Lśni jak tęcza - łąka w maju.

Kolorów tu tyle!

Na stokrotkach, mleczach, makach

Siadają motyle.

Z norki właśnie wyszła myszka,

A za nią jej dzieci.

A nad nimi, w stronę stawu

Wielki bocian leci.

Pszczółka bawi się w kolory -

Czerwonego szuka.

Gdzieś na samym skraju łaki,

Dzięcioł w drzewo stuka.

Konik polny już się zmęczył

I gra coraz ciszej.

A do taktu, na rumianku

Osa się kołysze.

Bąk coś bąknął niewyraźnie,

Mocno zawstydzony.

W łapach przyniósł słodki nektar

Dla swej przyszłej żony.

A spod liścia, po łodydze wspięła się dżdżownica

I rozgląda się po łące,

I wszystkim zachwyca.

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:

- Jakie zwierzęta występowały  w wierszu?

- Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?

- Które, zwierzę zamieszkujące łąkę podoba wam się najbardziej i dlaczego?

Zadanie nr 2

,,Nasza łąka” Usiądźcie wygodnie, zamknijcie oczy i posłuchajcie nagrania z dźwiękami łąki.

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

Opiszcie jaka Waszym zdaniem jest łąka? Jakie zwierzątka na niej żyją? Z jakimi kolorami Wam kojarzy się łąka?

Następnie wykonajcie łąkę wg Waszej wizji.

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś przypominamy sobie kolory i przeliczamy.

Zadanie nr 1 Pokazujemy dziecku obrazek tęczy. Dziecko nazywa kolory i przelicza. Pytamy dziecko czy wie, kiedy pojawia się tęcza? I co jest potrzebne by mogła być dla nas widoczna?

Zadanie nr 2

Zabawa badawcza ,,Tęczowe butelki”

Dzieci napełniają plastikowe buteleczki wodą. Określają gdzie jest więcej wody a gdzie mniej. Zakręcają butelki i przykładają zapaloną latarkę, obserwując jak światło przenika przez wodę. Następnie do każdej butelki dodajemy troszkę farby. Zamykamy butelkę i potrząsamy, obserwując, jak woda się zabarwia. Przykładają latarkę do butelki i obserwują jak światło przenika przez butelkę.

MOWA ( ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica: Dziś omawiamy wygląd biedronki.

Zadanie nr 1     

Pokazujemy dziecku obrazek biedronki. Informujemy, że w naszym kraju występują biedronki z 2 i 7 kropkami.

Pytamy dziecko, jaka jest biedronka?

Następnie przygotowujemy wcześniej biedronkę bez kropek pytamy dziecko, co brakuje tej biedronce? Kiedy dziecko zauważy, że biedronka nie ma kropek wspólnie przyklejamy określoną ilość kropek na biedronce. Dziecko przelicza ile kropek przykleiło.

Zadanie nr 2 Słuchamy piosenki ,,Mała biedroneczka”

https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E

Dziecko odpowiada na pytania:

- Gdzie latała mała biedronka?

- Ile kropek miała mała biedronka?

- Jakie zwierzęta spotkała w lesie?

- Co powiedziało jej każde zwierzątko?

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE (CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica:

Dzisiejszą pracą plastyczną są kwiaty łąkowe ,,Chabry’’

Do ich wykonania będzie nam potrzebna niebieska farba i widelec do roztarcia oraz zielona farba bądź wycinanka do łodygi i liści.

Zadanie nr 2

Wybieramy się na spacer z dzieckiem. Dziecko obserwuje przyrodę wokół siebie i dzieli się swoimi wrażeniami. Przypominamy dziecku o zasadach dbania o przyrodę i właściwego zachowania się wobec zwierząt i roślin.

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Informacje dla Rodzica: Słuchamy i próbujemy śpiewać piosenkę pt. ,,Mała biedroneczka”

https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E

Zadanie nr 1Dziecko maszeruje w rytmie klaszcząc w dłonie powtarzając tekst piosenki ,,Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba”

 Zadanie nr 2 Zabawa muzyczno - ruchowa „Poruszam się jak”?

Dzieci podczas słuchania piosenki naśladują zwierzątka łąkowe np. ( żaba, bocian, konik polny, mrówka, biedronka) rodzic zgaduje jakie zwierzątko dziecko pokazuje.

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.

 

Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 04 - 08 maj 2020 roku

Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region.

 

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- wie, jakie obiekty znajdują się w najbliższej okolicy

- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania

- wie, kim był fryderyk Chopin

- używa zwrotów grzecznościowych w odpowiednich sytuacjach

- wie, że sól jest słona, a cukier słodki

- zna figury geometryczne

- wykonuje ćwiczenia ruchowe

- wykonuje pracę plastyczną

- śpiewa refren piosenki

- rozmawia o miejscach charakterystycznych dla swojego regionu

- mówi o symbolach swojej miejscowości

KALENDARZ POGODY

Dziecko zakłada swój własny kalendarz pogody, codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Opowiedz o tym, jaką dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno?

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Instrukcja dla Rodzica: Wysłuchajcie opowiadania A. Widzowskiej ,,Łazienki”. https://www.youtube.com/watch?v=WlSivyPxUlE

Dzieci odpowiadają na pytania:

- Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?

- Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?

- Jaki kształt miała fontanna, którą zobaczyły dzieci?

- Jakie zwierzęta dzieci widziały w parku?

- Jak nazywa się słynny polski muzyk, którego pomnik znajduje się w Warszawskich Łazienkach?

- Gdzie dzieci udały się po zwiedzaniu Łazienek?

Zadanie nr.2

Dzieci oglądają zdjęcia, widokówki, mapy najbliższej okolicy. Wymieniają nazwę miejscowości, w której mieszkają.

Zadanie nr. 3

Dziecko buduje z klocków budowle przypominające te, które znajdują się w ich najbliższej okolicy.

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiaj liczymy, przeliczamy.

Dzieci budują z klocków dom: układają fundament, parter, a następnie budują piętra i przeliczają.

Zadanie nr. 2 Przypominamy figury geometryczne.

Dzieci dostają figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru. Układają z nich np. domy, samochody. Omawiają wykorzystane figury oraz ich kolory.

Zadanie nr. 3 Zabawa badawcza ,,Co jest słodkie a co słone?”

Potrzebne: dwie szklanki z ciepłą wodą, dwie łyżeczki, sól, cukier.

Dzieci wsypują produkty do kolejnych szklanek i mieszają. Następnie pytamy, dlaczego cukier i sól zniknęły? Dzieci próbują powstałych roztworów określając ich smak.

MOWA ( ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiaj zapoznajemy się z wierszem B.Szelągowskiej ,,Moja miejscowość”

Ile bloków stoi w mieście!

Jedne duże, inne małe,

Ten jest żółty, tamten szary,

A te obok – całkiem białe.

Mkną ulicą samochody;

Wszędzie pełno zakamarków.

By odpocząć od hałasu,

Zawsze można iść do parku.

Da, do, du, da, do, da,

W pięknym domu mieszkam ja!

Na wsi domów jest niewiele;

Spokój zwykle tam panuje

Za dnia słychać śpiew skowronka,

Nocą sowa pohukuje.

Czasem piesek przerwie ciszę,

Kiedy biega po ogrodzie.

Kogut pieje, krowa muczy,

Kaczka kwacze gdzieś na wodzie.

Da, do, du, da, do, da,           

W pięknym domu mieszkam ja!

Czy to miasto, czy też wioska,

Wielkie bloki, małe domy,

Najważniejsze, by prócz domu

Mieć rodzinę i znajomych!

Da, do, du, da, do, da,

W pięknym domu mieszkam ja!

Zadanie nr. 1 Dzieci wypowiadają się na temat różnic między domami na wsi, a w mieście.

Zadanie nr. 2 Ćwiczenia oddechowe: Potrzebna będzie słomka i piłeczka pingpongowa lub kulka z papieru.

Najpierw wyznaczamy jakąś trasę, którą następnie dziecko próbuje przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasą na dywanie za pomocą słomki.

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE ( CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiaj wykonujemy ,,Klucz do domu.” Może być on wykonany z kartki, sztywnej tektury.

Możemy kolorować, malować, wylepiać plasteliną.

klucz

Zadanienr. 2 Pokazujemy dzieciom różne rodzaje kluczy np. do kłódki, do samochodu, domu, walizki.

Dzieci porównują klucze, manipulują z różnymi zamkami, dopasowują klucze do zamka. Wypowiadają się, do czego są potrzebne klucze?

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Informacje dla Rodzica: Dzisiaj zapoznajemy się z tekstem i melodia piosenki ,, Proszę, dziękuję, przepraszam” – Świat Lolo

https://www.youtube.com/watch?v=DL6eWrZAizQ

Pytania do piosenki:

- Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?

- Dlaczego te słowa są magiczne?

- Co to jest dobre wychowanie?

Zadanie nr. 2 Tworzymy swój własny tor przeszkód w domu bądź na dworze i próbujemy go pokonać. Wykorzystujemy np. krzesełka, stoliki, zabawki, skakanki, tunele, materace, krzaczki, drzewka itp

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.

Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 27 - 30 kwietnia 2020 roku

Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region.

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- wie, że jest Polakiem

- odpowiada na pytania dotyczące wiersza

- zna symbole Narodowe

- zna znaczenie niektórych oznaczeń na mapie

- śpiewa piosenkę patriotyczną

- wykonuje prace plastyczną o tematyce patriotycznej

KALENDARZ POGODY

Dziecko zakłada swój własny kalendarz pogody, codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Opowiedz o tym, jaką dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno?

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Instrukcja dla Rodzica: Czytamy dziecku wiersz E. Stadtmuller ,,Kim jesteś?”

Zadaniem dziecka jest nauczyć się wiersza na pamięć.

,,Kim jesteś?’’

- Czy wiesz, kim jesteś?

- To oczywiste!

- Co jest Ci bliskie?

- Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy

- biało – czerwone,

Ojczyste godło

- orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

Mazurka dźwięki,

No i stolica

- miasto Syrenki.

I jeszcze Wisła,

Co sobie płynie

Raz po wyżynie

Raz po równinie

I mija miasta

Prześliczne takie.

Już wiesz kim jesteś?

- Jestem Polakiem.

Rozmowa na temat wiersza:

- O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?

- Jakie są nasze barwy narodowe?

- Jak wygląda nasze godło?

- Jak się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?

- Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiejszym zadaniem jest zabawa konstrukcyjna ,,Budujemy Polskę”

Zadaniem dziecka jest ułożenie konturu Polski np. ze skakanki, sznurka, a następnie wypełnieniu go różnego rodzaju budowlami charakterystycznymi dla naszego kraju. Dzieci omawiają co zbudowały.

Zadanie 2. Dzieci segregują przedmioty ze względu na kolor. Potrzebne będą dwie obręcze. Do jednej obręczy wkładamy obrazki z czerwonymi przedmiotami a do drugiego z białymi. Dzieci mogą podać przykłady co jest białe, a co czerwone?

MOWA (ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiaj zapoznajemy się z melodią i słowami ,,Piosenki Młodego Patrioty”

https://www.youtube.com/watch?v=s0UnIDMc_aQ&list=PLpAb_6hWf2Cz9qqCDgUiGLBF5txd9QWZ-&index=14

Następnie zadaniem dziecka jest, opowiedzieć o czym jest wysłuchana piosenka.

Tekst piosenki:

file:///C:/Users/julka/Downloads/piosenka_malego-patrioty-tekst-18.pdf

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE (CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiejszym zadaniem jest wykonanie ,,Patriotycznej pracy plastycznej” wykonanie dowolne.

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.

 

Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 20 – 24 kwietnia 2020 roku

Temat kompleksowy: Dbamy o przyrodę

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- Wie, jak chronić przyrodę,

- Wie, jak segregować śmieci

- Ćwiczy pamięć poprzez naukę wiersza,

- Przelicza kolorowe zakrętki, segreguje,

- Rozwija sprawność manualną,

- Śpiewa piosenkę Zozi ,,Świat w naszych rękach”

- Rozwija sprawność ruchową

KALENDARZ POGODY

Dziecko zakłada swój własny kalendarz pogody, codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Opowiedz o tym, jaką dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno?

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiaj uczymy się wiersza o segregowaniu śmieci. Następnie obejrzyjcie film w załączonym linku. Na koniec wykonajcie samodzielnie kosze do segregacji odpadów – praca dowolna.

https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica:

W tym tygodniu przeliczajcie, porównujcie przy użyciu np. kolorowych plastikowych zakrętek, butelek, zróbcie pociąg z rolek od papieru toaletowego. Każdy wagon w innym kolorze. Można również wykorzystać pudełka po lekarstwach i zrobić z nich domek, w którym przeliczamy okna, rozróżniamy wielkości, kształty, kolory.

Ćwiczenia oddechowe: Do miseczki bądź kubeczka nalewamy wodę. Dziecko próbuje zrobić falę. ( Dziecko delikatnie dmucha przez słomkę po powierzchni wody bądź robi bąbelki).

MOWA (ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica: Wysłuchajcie opowiadania E. Stadtmuller ,,Smok Segregiusz” i odpowiedzcie na pytania:

https://www.youtube.com/watch?v=dUoU-O2-G-E

Burza mózgów: Dlaczego zwierzęta potrzebują wody?

Potrzebna nam duża kartka i flamaster.

Rodzic zadaje pytanie: Dlaczego zwierzęta potrzebują wody? Dziecko odpowiada na zadane pytanie. Rodzic wszystkie odpowiedzi zapisuje na kartce. Następnie ponownie je odczytuje i wspólnie z dzieckiem zastanawiają się Co zrobić żeby zwierzęta np. w lesie miały dostęp do czystej wody

( Co zrobić, żeby woda, w różnych miejscach była czysta?)

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE (CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiaj kochani wykorzystujemy do pracy ,,Śmieci”. Zbieramy to co mamy niepotrzebne w domu: folię, tekturę, papier, plastik i wykonujemy ekologiczny strój wg Waszego pomysł

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Instrukcje dla Rodzica: Dzisiaj zapoznajemy się z piosenką Zozi ,,Świat w naszych rękach”

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

Zabawa ruchowa z elementem celowania ,,Celuj do obręczy” – obręcz, bądź pudełko stawiamy na różnych wysokościach np. na krześle, na stole, na podłodze. Zadaniem dzieci jest trafić do celu papierową kulką z gazety.

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.


Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 14.04 - 17 kwietnia 2020 roku

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- Wie jak wyglądają zwierzęta wiejskie,

- odpowiada na pytania dotyczące wiersza

- układa sylwety wiejskich zwierząt w szeregach

- wykonuje pracę plastyczną

- uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce

KALENDARZ POGODY

Dziecko codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Potrafi opisać o tym, jaka dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno.

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

LANY PONIEDZIAŁEK

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica:

Rozdajemy dzieciom sylwety zwierzątek domowych.

Dziecko układa sylwety jednakowych zwierzątek w jednym szeregu poziomo i dokłada zwierzątka tak, aby w rzędach pionowych były różne sylwety. Dzieci wskazują kolejne pola od lewej strony do prawej ( np. różowa świnka, różowa świnka, różowa świnka) a później od góry do dołu, i głośno mówią, jak ustawiły zwierzęta np. (różowa świnka, brązowy konik, żółta kaczka). Dzieci wykonują polecenie zgodnie z instrukcją rodzica, używając przy tym określeń dotyczących położenia w przestrzeni. ( np. obok, niżej, wyżej, przed, za)

Ćwiczenie oddechowe: Wycinamy papierowe jajka i układamy w jednym miejscu. Zadaniem dziecka jest przenoszenie papierowych jajeczek w drugie miejsce za pomocą słomki.

MOWA ( ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica:

Zadanie 1

Słuchanie wiersza H. Bechlerowej ,,Na podwórku”

Na podwórku u Władka

Jest wesoła gromadka

Długouchy pies Raczek

I króliczek, co skacze,

Kurka pstra

I kotki dwa,

I na koniec łaciaty prosiaczek.

Ma ten Władek zmartwienie:

Raczek garnek stłukł w sieni,

Kotek wełnę rozwinął,

Spruł pończochę babciną,

Drugi kot

Wlazł na płot

I pobrudził łapkami pierzynę.

A od rana już kłopot:

Trzeba mleka dać kotom,

Barszcz zjada pies Raczek,

Trawę królik, co skacze,

Owies ma,

A otręby w korytku – prosiaczek.

Pytania do wiersza:

- Jak miał na imię chłopiec z wiersza?

- Jak się nazywał pies Władka?

- Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?

- Co zrobiły zwierzęta?

- Co jadły zwierzęta?

Zadanie 2 Obejrzyj film edukacyjny ,, Co jedzą zwierzęta wiejskie”

https://www.youtube.com/watch?v=2LOpSLZe2RA

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE ( CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiejszą praca plastyczną jest ,,Wiejska zagroda”, możecie wykonać zwierzątka mieszkające na wsi, jakie tylko chcecie. Możecie również wykonać całą zagrodę wiejską.

zagroda

zwierzatka

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Instrukcje dla Rodzica

Zadanie nr1

Przypominamy sobie nazwy zwierzątek wiejskich i odgłosy jakie wydają. https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

Zadanie nr 2

Dowolne zabawy ruchowe przy piosenkach ,,Miała baba koguta”, ,,Kot Staś”

https://www.youtube.com/watch?v=aOl2Chgz0P0

https://www.youtube.com/watch?v=aHL0j1yLEBM

Zadanie nr 3

,,Orkiestra Wiejska” zaśpiewajcie piosenkę w zwierzęcym języku ( PAMIĘTAJCIE O ZAŚPIEWANIU W RÓŻNYCH JĘZYKACH ZWIERZĄTEK NP. KOTEK, PIESEK, BARANEK, ŚWINKA).

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.

 


Tygodniowy plan pracy

GRUPA …SÓWKI……( 4 LATKI)

tydzień 06.04 – 10. kwietnia 2020 roku

Temat kompleksowy: Wielkanoc

 

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

 

- odpowiada na pytania dotyczące wiersza,

- wie, co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym,

- lepi jajka z masy solnej,

- rozwija umiejętność wypowiadania się na dany temat,

- zna tradycje i zwyczaje związane z Wielkanocą,

- rozwiązuje zagadki dotyczące świąt,

- prawidłowo wykonuje zadanie ruchowe

 

KALENDARZ POGODY

Dziecko codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Potrafi opisać o tym, jaka dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno.

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Instrukcja dla Rodzica:

Proszę o przeczytanie wiersza

 

 A. Widzowskiej ,,Wielkanoc”

 

Kurko proszę, znieś jajeczka,

Śnieżnobiałe lub brązowe,

Ja z nich zrobię na Wielkanoc

Cud – pisanki kolorowe.

Do koszyczka je powkładam, k

Z chlebkiem, babką lukrowaną,

Potem pójdę je poświęcić

Z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Przy śniadaniu Wielkanocnym

Podzielimy się święconką

I buziaka dam mamusi,

Zajączkowi i kurczątkom.

,,Śmigus – dyngus”! – ktoś zawoła

Tatę wodą popryskamy,

Mama będzie zmokłą kurką,

Bo to poniedziałek lany!

 

Zadanie nr 1

Zadanie dla dziecka -  Odpowiedz na poniższe pytania:

 

- Z czego robi się pisanki?

- Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?

- Co robimy w lany poniedziałek?

- Co Wam się kojarzy ze Świętami Wielkanocnymi?

 

 Zadanie nr 2

Wykonajcie Masę solną

Będzie Wam do tego potrzebna: miska, sól -  1szklanka, woda - szklanka,  woda opcjonalnie tak by ciasto było elastyczne.

Kiedy już zrobicie masę ulepcie z niej jajka różnej wielkości. Odstawcie do wyschnięcia i następnie pokolorujcie na różne kolory.

Następnie znowu zostawcie do wyschnięcia.

Jajka z masy solnej będą Wam potrzebne na wtorkowe zajęcia matematyczne.

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica:

Dzisiaj przeliczamy, porównujemy jajka z masy solnej, które przygotowaliście wczoraj.

Zadania dla dziecka:

 

Zadanie nr 1

Układamy jajka w szeregach, przeliczamy, porównujemy wielkość oraz kolor.

 

Zadanie nr 2

Eksperyment: Jak sprawdzić czy jajko jest świeże?

Dwie szklanki z wodą i dwa jajka. Wkładamy każde jajko do szklanki z wodą i patrzymy co się dzieje. Czy w obu szklankach jajka zachowują się tak samo? Jajko, które jest świeże opada na dno, a to, które jest stare, unosi się do góry.

MOWA (ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica:

Dziś rozwiązujemy zagadki.

 

Zadanie nr 1

Dziecko: rozwiązuje zagadki E. Stadtmuller ,,Co znajduje się na wielkanocnym stole?”

 

Zadanie nr 2

Ćwiczenia słownikowe ,, Jakie może być jajko” dzieci podają określenia o tym, jakie może być jajko np.: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe, kolorowe, kurze, kacze… itd

 

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE (CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: Dzisiaj tworzymy piękne kolorowe pisanki. Praca dowolna. Będzie Wam potrzebne jajko wycięte z papieru, które możecie ozdobić w dowolny sposób np. pomalować farbami, pokolorować kredkami, wylepić plasteliną, kolorowym papierem, włóczką, piórkami… itd.

 pisanki                                                                       

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Instrukcje dla Rodzica: Dziś szukamy oznak Wielkiej Nocy.

Zadanie nr1

Chowamy w jednym pomieszczeniu w domu przedmioty związane z Wielkanocą np. kurczaczki, pisanki, palemkę, baranka, gałązkę bukszpanu, babeczkę.

Dziecku wręczamy koszyczek i musi odnaleźć wszystkie ukryte symbole Wielkiej Nocy.

 

Zadanie nr 2

Zabawy z jajkiem. Wyznaczamy taśmą, skakanką bądź sznurkiem trasę, którą ma przejść dziecko trzymając w ręku łyżeczkę, na której znajduje się jajko. W zabawę może się włączyć cała rodzina.

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.


Tygodniowy plan pracy

GRUPA SÓWKI (4 LATKI) - opracowała Pani Julita Jabłońska

tydzień 30.03 – 03. kwietnia 2020 roku

Temat kompleksowy: Wiosenne powroty

 

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki

- słucha z uwagą czytanego tekstu

- tworzy własne improwizacje ruchowe do muzyki

- rozwija sprawność ruchową

- wie, jak prawidłowo artykułować głoskę ,,F”

- prawidłowo wykonuje żabkę z papierowych kółek

KALENDARZ POGODY

Dziecko codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Potrafi opisać o tym, jaka dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno.

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Instrukcja dla Rodzica:

Słuchanie opowiadania A. Widzawskiej ,,Powrót bociana”

Dzieci odpowiadają na pytania do tekstu.

- Dokąd pojechał Olek?

- Gdzie miał swoje gniazdo bocian?

- W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?

- Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Instrukcja dla Rodzica:

W tym tygodniu przeliczamy i porównujemy.

Zabawa matematyczna ,,Sadzimy wiosenne kwiaty”

Dzieci obserwują żywe kwiaty, nazywają ich kolory, przeliczają, porównują wielkość. Sadzą swoje kwiatki w doniczkach bądź w ogródku. Jeśli nie mamy żywych kwiatów układamy sylwety papierowych kwiatków na papierowych donicach. Liczymy płatki. Porównujemy wielkość, kolor, rodzaj.

MOWA ( ŚRODA)

Instrukcja dla Rodzica:

Ćwiczenia ortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej ,,Ptasie trele”. Rodzic prezentuje wiersz i pyta dzieci: Czym zajmowały się ptaki?

Następnie powtarza wiersz a dzieci powtarzają fragment tekstu: Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi

Można także wykonać improwizację ruchową do wiersza.

Rodzic recytuje wiersz, a dziecko pokazuje ruchem jego treść. Pamiętajmy o prawidłowym artykułowaniu głosek!

 

Znów nastała wiosna!

Ptaki nadlatują.

A co będą robić?

Gniazdo pobudują.

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi

Jakie piękne dni!

Na drzewach wysoko

Albo w trawie- nisko

Tak by do swych piskląt

Zawsze miały blisko.

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi

Jakie piękne dni!

Gdy skończą budować,

Jajeczka w nich złożą.

By było im ciepło,

Na nich się położą.

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi

Jakie piękne dni!

Wykluły się wreszcie

 z jajeczek pisklęta

I każdy maluszek

Te trele pamięta!                                                            

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi

Jakie piękne dni!

 

Wiosenny eksperyment

 

Zachęcam również do eksperymentu pt. ,,Kolory wiosny”

Podajemy dziecku farby w trzech kolorach: żółty, czerwony, niebieski oraz białą kartkę z bloku i pędzelek.

Dziecko łączy kolory z sobą, obserwuje powstałe kolory i podaje propozycje co można namalować w danym kolorze Np. mieszamy żółtą farbę z niebieską powstaje kolor zielony, którym możemy namalować np. liście. Możemy również przygotować wcześniej krokusy wycięte z kartonu, dziecko miesza farbę czerwoną z niebieską. Powstanie kolor fioletowy, którym może pomalować kwiaty. ( Zachęcam, aby dziecko wypowiadało się na temat czynności, które wykonuje, jakich kolorów farb używa, jakie kolory powstają, co w danym kolorze możemy namalować )

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE ( CZWARTEK)

Instrukcja dla Rodzica: W tym tygodniu wykonujemy żabkę z kółek. Poniższe zdjęcie jest zdjęciem podglądowym. Oczywiście możecie Państwo wykorzystać to co akurat macie w domu. Przesyłam, także film do ciekawej pracy plastycznej https://www.youtube.com/watch?v=257DwGShF90

zabka

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Instrukcje dla Rodzica:

Dziś zapraszam do zapoznania się z tekstem piosenki ,,Kle, kle boćku, kle, kle”.

Zadanie dla dzieci: Podczas odtwarzania piosenki naśladujecie bociany: latające, stojące na jednej nodze, chodzące i szukające żab. Możecie również naśladować skaczące żabki.

Piosenka: "Kle, kle boćku"

Kle, kle boćku kle, kle
Witaj nam bocianie
Gdy zza morza wracasz
Gdy zza morza wracasz bis
Wiosnę nam sprowadzasz

Kle, kle boćku kle, kle
Usiądź na stodole
Chłopcy ci zrobili
Chłopcy ci zrobili bis
Gniazdo w starym kole.

Kle, kle boćku kle, kle
Witaj nam bocianie
Łąka ci szykuje
Łąka ci szykuje bis
Żabki na śniadanie.

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I DZIECI

Wychowawca pełni dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jest do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia. Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.

 


Tygodniowy plan pracy - propozycja do pracy w domu

GRUPA SÓWKI ( 4 LATKI) tydzień 23 – 27 marca 2020 roku

 

Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenie

 

Cele operacyjne wynikające z podstawy programowej:

- zauważa i nazywa zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie

- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania

- swobodnie improwizuje przy muzyce

- stosuje słowa: więcej, mniej

- eksperymentuje, bada przyrodę

- słucha utworów literackich dotyczących wiosny

- wykonuje pracę plastyczną

 

KALENDARZ POGODY

Dziecko zakłada swój własny kalendarz pogody, codziennie obserwuje i zapisuje pogodę.

Opowiedz o tym, jaką dzisiaj jest pogoda, czy świeci słońce, jest ciepło czy zimno?

WIERSZYK/

OPOWIADANIE/

BAJKA (PONIEDZIAŁEK)

Wskazówki dla Rodzica:

proszę przeczytać dziecku wierszyk i zadać do niego pytania.

Dziecko odpowiada na zadane pytania.

WIERSZ B. SZELĄGOWSKIEJ ,,KOTKI I KOTKI”

Mleka nie piją

i nie biegają.

I jak to kotki

futerka mają.

Lecz dziwna sprawa

na drzewie rosną:

Szare, puchate…

I tylko wiosną!

Patrzcie – na stole

wazon z baziami!

A gdzie są kotki?

Zgadnijcie sami!?

 

Pytanie do dziecka: O jakich kotkach mowa w wierszu?

Zadanie dla dziecka: Opisz wygląd bazi.

EDUKACJA MATEMATYCZNA(WTOREK)

Wskazówki dla Rodzica:

W tym tygodniu przeliczajcie, porównujcie …...

Zabawa dydaktyczna ,,Liczenie nasion”

Potrzebne będą patyczki, pęseta, nasiona np. grochu , fasoli, kukurydzy, bobu.

Mieszamy wszystkie nasiona w jednym pojemniku. Dzieci za pomocą patyczków bądź pęsety rozdzielają je na poszczególne rodzaje, opisują różnice w ich wyglądzie, wielkość, kolor, kształt. Następnie segregują nasiona, układają z nich szeregi, określają, których jest więcej np. łącząc je w pary. Tworzą rytmy powtarzające się czteroelementowe sekwencje np.. groszek – fasola – kukurydza – bób. Układają z nich kwiatki i liczą ilość płatków.

MOWA ( ŚRODA)

Wskazówki dla Rodzica:

Proszę aby dziecko wysłuchało opowiadania pt. ,,Oznaki wiosny” https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc i odpowiedziało na pytania:

  1. Jak wyobraziła sobie wiosnę Ada?

  2. Kto pierwszy zauważył wiosnę?

  3. W jaki sposób zażartował Olek?

  4. Dlaczego dziadek stwierdził, że nadeszła wiosna?

Zadanie dla dzieci: zabawa dydaktyczna ,,Co kryje cebula’’?

Dziecko ogląda cebule, nazywa jej części składowe: szczypior, cebula, korzenie.

 

Dla chętnych: Posadzenie cebulki i wyhodowanie szczypiorku.

ZADANIA PLASTYCZNE

/TECHNICZNE ( CZWARTEK)

Wskazówki dla Rodzica:

Proszę, aby dzieci obejrzały film pt. ,,Wywiad z bocianem” https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw&t=165s

i zrobiły pracę plastyczną pt. ,,Bocianie gniazdo” – wykonanie dowolne.

ĆWICZENIA RUCHOWE, GIMNASTYKA, ZABAWY MUZYCZNE

(PIĄTEK)

Wskazówki dla Rodzica:

Proszę, aby dzieci wykonywały ćwiczenia ruchowe do piosenki ,,Żabie kroki” https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU

Zabawy ruchowe przy piosence ,, Wiosenna Poleczka” https://www.youtube.com/watch?v=8W4_2FokVHU

Proszę o wykonanie grzechotki z plastikowych butelek i nasion.

INNE DODATKOWE WSKAZÓWKI

DLA RODZICÓW I DZIECI

Drodzy Rodzice, pełnię dyżur telefoniczny codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00 i jestem do Państwa dyspozycji w razie potrzeby porozmawiania, wyjaśnienia, wsparcia.

Zachęcam również dzieci do telefonicznych rozmów ze mną.